Poll v/d week: Hoe corrupt denkt jij dat onze competitie is?

Alles over voetbalwedstrijden van andere ploegen dan Standard

Moderator: Headhunter

Plaats reactie

Hoe corrupt denk jij dat onze competitie wel niet is?

Tot op het bot, onze competitie is door en door corrupt, alles wordt geregeld en op voorhand besteld!
2
7%
Tamelijk corrupt, veel matchen worden gefixt en ook de scheidsrechter doen een duit in het zakje...
11
39%
Passieve corruptie, onbewust de belangen van de bondsleiding willen bevoordelen om op een goed blaadje te komen staan...
14
50%
Onze competitie is tot op de graad zuiver na het uitwassen van de zaak Ye, alles loopt perfect normaal en op het einde van de rit heeft iedereen evenveel voordelen als nadelen gehad...
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

President
Site Admin
Site Admin
Berichten: 241
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:00 am

Poll v/d week: Hoe corrupt denkt jij dat onze competitie is?

Bericht door President » ma dec 17, 2007 2:27 pm

De poll van deze week gaat over corruptie in onze competitie. Denk jij dat alles perfect eerlijk verloopt zonder inmenging van bepaalde personen/clubs? Of eerder net het omgekeerde dat alles en iedereen corrupt is en dat bijna alles op voorhand wordt bepaald? Of ben je dan weer iemand die denkt dat er geen bewuste corruptie wordt toegepast maar dat van een onbewuste bevoordeling wel sprake is...
Laatst gewijzigd door President op ma dec 17, 2007 3:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

sergiosigurvinson
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma nov 26, 2007 2:00 am
Locatie: Hingene

Bericht door sergiosigurvinson » ma dec 17, 2007 2:47 pm

Ik geloof eerder in een passieve corruptie. Wedstrijden fixen gebeurt enkel tijdens de laatste wedstrijden van het seizoen, om degradatie te vermijden moet je wel iets sneller iets proberen te fixen. Er komt ook een deel onkunde bij kijken (neem eergisteren, zaterdag, de tweede grensrechter). Zo lang de scheids- en grensrechters afhangen van de bondsinstanties om aanduidingen (= spaarcentjes) te krijgen zal dit blijven bestaan. Het ergste is dat de bondsinstanties gemakkelijk kunnen nagaan van welke club bepaalde scheidsrechters lid zijn...en dan wedstrijden aanduiden waarin die scheidsrechter een bepaalde rol kan spelen, dat lijkt op meer dan van slechte wil zijn.

illusion
Site Admin
Site Admin
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 2:00 am
Locatie: Tongeren

Bericht door illusion » ma dec 17, 2007 3:17 pm

volgens mij staat alles op voorhand al vast en lijkt er al eens een ploeg een haar in de boter te gooien, zoals wij dit jaar, dan wordt er rustig alles aan gedaan om het toch 'goed' te doen uitkomen. Alles waar veel geld aan vast hangt is, imo, spijtig genoeg zo corrupt als iets.

Doenckers
Bronze Member
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 20, 2007 2:00 am
Locatie: Turnhout
Contacteer:

Bericht door Doenckers » ma dec 17, 2007 7:13 pm

Volgens mij is het al jaren duidelijk als ge alle dubieuze fasen maar eens optelt, denk da ge standard van alle topploegen het minst voordeel halen. Ook kleinere ploegen worden meestal benadeeld als ze tegen topploegen spelen. Da is gewoon zo en zal nooit veranderen. Maar ik kan me nie van de indruk ontdoen dat in brugge en brussel (astridpark en de strooperlaan) soms toch wel "opmerkelijke" zaken gebeuren :twisted:

dal1898
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di nov 27, 2007 2:00 am
Locatie: vrasene

Bericht door dal1898 » ma dec 17, 2007 9:13 pm

Passieve corruptie en vooral onkunde soms.

JoeyRamone
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 2:00 am
Locatie: Stabroek

Bericht door JoeyRamone » vr dec 21, 2007 11:48 pm

dal1898 schreef:Passieve corruptie en vooral onkunde soms.
idem hier.
Op een goed blaadje willen staan bij de bobo's van den bond plus een minachting tegenover Standard zijn geen goede combinatie.

Plaats reactie